niedziela, 20 marca 2011

Hummus albo humus - wersja turecka

Przepisów na Hummus jest ogromna ilość, pochodzą z różnych stron Środkowego-Wschodu. Robiłam wiele razy, ale dzisiaj, uzyskałam hummus o takim smaku i takiej konsystencji który przypomina mi ten który jadłam wiele razy w Turcji. W końcu! Praktyka czyni mistrza. Ten kto to powiedział nie mylił się. Najważniejsze to nie poddawać się.
Hummus w Turcji jest zazwyczaj przystawką do obiadu czy kolacji lub stanowi tylko jej część. Jest również świetny w roli dodatku do mięs czy surowych warzyw. Może być też smarowidłem do pity.
Uwielbiam to połączenie pasty sezamowej, ciecierzycy, cytryny i kuminu. Za pierwszym razem nie zachwycałam się jakoś szczególnie, ta miłość do tej potrawy rozwijała się dość powoli. 



Składniki:

1 cup (250 ml) ciecierzycy z puszki, umytej i obranej
2 ząbki czosnku
sok wyciśnięty z jednej cytryny
1 czubata łyżeczka kuminu
około 1/2 cup (125 ml) pasty tahini (pasty sezamowej)
100 ml ciepłej wody
(łyżka oliwy z oliwek - niekoniecznie)
sól
pieprz 


Przygotowanie:

Bardzo ważnym jest, aby ciecierzyca była obrana. Zadanie obrania ciecierzycy może wydawać się dość karkołomne. Nie jest to jednak takie trudne, jeśli ciecierzycę zalejemy ciepłą wodą i w tej wodzie bedziemy ją obierać. Bardzo polecam ten sposób.
Gdy już ciecierzyca jest obrana to wszystkie składniki należy wymieszać, najlepiej w blenderze tak aby uzyskać jednolitą masę w postaci pasty. Posolić i popieprzyć według gustu. Jeśli hummus jest zbyt gęsty to należy dodać nieco więcej wody.

Podawać schłodzony.
Smacznego! :)

2 komentarze:

dawny_basik pisze...

Jaka śliczna "skórka" bloga! Nikt nie ma wątpliwości, że Stambuł to Twoja miłość. Chyba w końcu muszę jednak zrobić humus, bo kuchnia turecka mnie ujęła smakami, a tego specjału jeszcze nie próbowałam.

fotoala pisze...

Uwielbiam hummus i najlepiej smakuje, gdy sie wyjada palcem z miseczki i najlepiej po kryjomu ;) Swietny jako dodatek do warzyw surowych i mies w kazdej prawie postaci.