piątek, 18 listopada 2011

Zupa krem z marchwi z curry i imbirem

Długo zastanawiałam się nad przygotowaniem tego kremu z marchwi, ponieważ za gotowaną marchwią nie przepadam. Surową i owszem mogę jeść w dużych ilościach, jednak gotowana marchew jest zbyt mdła i za miękka dla mnie.
Dzisiaj zdecydowałam się zrobić ten krem i powiem szczerze, że dawno tak smacznej zupy nie jadłam. Polecam szczególnie na zimowe wieczory. Imbir i curry bardzo rozgrzewają i dodają takiego orientalnego "touch" dla tego kremu, limonka z kolei dodaje świeżego posmaku. :)


Składniki:

500-600 g marchwi
1 duża cebula
1 kawałek korzenia selera (ok. 150 g)
1 łyżka oliwy
1 ząbek czosnku
1 łyżeczka przyprawy curry
ok. 1 łyżki startego imbiru
ok. 1 litra bulionu warzywnego lub z kurczaka
0,5 łyżeczki soli
skórka otarta z 1 limonki i sok z niej wyciśnięty

dodatkowo:
ok. 150 ml jogurtu typu greckiego

Przygotowanie:

1. Posiekać cebulę i czosnek. Obraną marchew i seler zetrzeć na tarce o małych oczkach.

2 Rozgrzać oliwę w dużym garnku i zeszklić cebulę, dodać czosnek, marchew i selera.

3 Doprawić przyprawą curry i dodać starty imbir. Podsmażyć chwilkę jeszcze.

4. Wlać bulion do garnka i gotować ok. 20 minut.

5. Odlać bulion przez sito do osobnego naczynia. Ugotowane warzywa rozetrzeć blenderem na pure.

6. Dodawać po trochu bulionu, aby krem nie był zbyt gęsty. Nie wlewać całego bulionu, bo krem będzie zbyt rzadki.

7. Podgrzać krem ponownie. Doprawić solą i sokiem z limonki.

8. Wymieszać jogurt ze startą skórką z limonki.

9. Podawać krem z "kleksem" z jogurtu. :)


Smacznego!  

3 komentarze:

kinga0706 pisze...

Cudowny blog!

Obserwuję :))

margot pisze...

o jakie piękne serducho na zupie

Anonimowy pisze...

Dziś na uczelni jadłam ten krem i tak mi posmakował, że musiałam znaleźć przepis po powrocie do domu. Udało się, zupa krem zrobiona i smakuje (prawie) tak samo. Dzięki za podzielenie się przepisem :)