poniedziałek, 21 listopada 2011

Zupa rybna z koperkiem

Zupa rybna. Zdarzają się i takie zachcianki. :) A bardzo dawno temu już nie jadłam takiej zupy, z białej ryby. Pycha. Szczególnie na jesienny wieczór. Prosto i szybko.



Porcja dla 4 osób

Składniki

1 cebula
4-6 ziemniaków
ok. łyżek oliwy z oliwek
ok. 1 litra bulionu rybnego lub ewentualnie warzywnego
400-500 g białej ryby, np. tilapia, panga, dorsz lub innej
4-5 łyżek śmietanki słodkiej, co najmniej 22%
3-4 łyżki posiekanego świeżego koperku
cytryna
 
Przygotowanie:
 
1. Obrać i posiekać cebulę.
2. Obrać ziemniaki i pokroić w małą kostkę lub zetrzeć na tarce o grubych oczkach.
3. Na oliwie zeszklić cebulę. Dodać ziemniaki i smażyć całość przez chwilkę. Dodać bulion i gotować ok. 5 - 7 minut.
4. Dodać rybę i gotować pod przykryciem około 10 minut, lub do czasu aż ryba będzie gotowa.
5. Dodać śmietanę, koperek, doprawić solą i pieprzem.
6. Podawać zupę z kawałkiem cytryny.
 

Smacznego!

4 komentarze:

kinga0706 pisze...

Wygląda przepysznie, narobiłaś mi smaku ! ; ))

Anonimowy pisze...

bu ne muhtesem corba, yarabbim. bi corba bu kadar mi lezzetli olur..

Dagmara Fafińska pisze...

Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

Dominika Starańska pisze...

Oj ja już dawno nie jadłam zupy rybnej i chyba również niedługo ją przyrządzę. Mogę się pochwalić, że całkiem niedawno miałam okazję przygotowywać rybę z przepisu https://mowisalmon.pl/przepisy/zapiekany-losos-w-musztardowo-miodowej-marynacie-z-salatka-z-fasolki-szparagowej-i-smazona-gruszka-z-tymiankiem/ i ten zapiekany łosoś wyszedł przepysznie.