sobota, 7 maja 2011

Szparagi z orzechową nutą

Moje pierwsze szparagi, tak więc wszelkie widoczne na zdjęciu niedoskonałości nie mogą być brane pod uwagę. ;)
Nie wiem dokładnie dlaczego wcześniej nie zabierałam się za to warzywo, może z powodu mojej nieśmiałości. :) Myślę, że strach przed ich obieraniem mógł spowodować ten dystans do tegoż warzywa. Jednak wczoraj dostałam ogromną garść zielonych szparagów w prezencie, więc nie miałam wyjścia jak coś wymyslić.
Powstał więc sos lub dressing orzechowo - sojowy, chociaż bardziej smakowo jest orzechowy. Pasuje do gotowanych szparagów, jednak tylko w przypadku gdy ostry smak nie jest przeszkodą. Soja wraz ze zmiksowanymi orzechami daje dość wyraźny, ostry smak, który uważam pasuje do łagodnych w warzyw.


Składniki:

Około 0,5 kg szparagów
łyżeczka cukru
łyżeczka soli

Sos:

0,5 szklanki (cup) orzechów włoskich
0,25 szklanki (cup) lub mniej sosu sojowego
1 łyżeczka cukru
1 łyżka sake lub ryżowego vinegar
woda, około 5 łyżek

Przygotowanie:
Zagotować szparagi w posolonej i posłodzonej wodzie. Gotować około 5 - 7 minut. Zależy od tego jak są grube. W międzyczasie zmiksować resztę składników, a mianowicie orzechy, soję, sake lub vinegar, cukier, aby uzyskać jednolitą konsystencję, pastę. Dodać wodę i wmieszać w pastę.

Podawać szparagi polane niewielką ilością sosu.
Smacznego!

4 komentarze:

maly-kuchcik pisze...

Wygląda ciekawie :)
pozdrawiam
www.kuchniamalegokuchcika.blox.pl

Mat Mastalerz pisze...

Bardzo ciekawy przepis. Nie widzę niedoskonałości :)

Hania-Kasia pisze...

Ciekawy ten sos, choć pewnie użyłabym innych orzechów, bo włoskie są najmniej lubianymi przeze mnie.

Trzcinowisko pisze...

Bardzo ciekawy sos...bardzo..musze spróbować:)