niedziela, 30 października 2011

Kurczak z miodem i musztardą (Ballı Hardallı Tavuk)

Mieszanka wybuchowa, ktoś może pomysleć. Jednak miód i musztarda pięknie się tutaj razem uzupełniają. To jest potrawa z kuchni tureckiej, jednak podobno mało znana. Przepis pochodzi z książki, którą przywiozłam ostatnio z Istanbulu, a pisałam o niej w poście o kurczaku z grzybami i śmietaną.
Potrawa została przetestowana i uplasowała się na skali tureckiego smakosza bardzo wysoko, a to oznacza, że nie robiłam jej po raz ostatni. :)
Jeśli chce się zrobić wrażenie na gościach to bardzo polecam. Pysznie, prosto i elegancko.



Składniki:

ok. 700 g filetów z kurczaka
1 cebula, pokrojona w kostkę
2 łyżki oleju
sól
czarny pieprz
0,5 łyżki musztardy
0,5 łyżki miodu
1 łyżka masła

Przygotowanie:

1. Wymieszać pokrojoną cebulę z solą i pieprzem. Wyłożyć cebulę na talerz, a na cebulę wyłożyć filety kurczaka. Całość przykryć folią i marynować co najmnie 3 godziny w lodówce.

2. W małym rondlu ropuścić masło. Dodać musztardę i miód. Wymieszać.

3. Zamarynowane filety z kurczaka usmażyć na patelni grillowej z obydwu stron. Można oczywiście użyć też grilla lub piekarnika.

4. Jeszcze ciepłego kurczaka pokroić w paski, posmarować musztardą z miodem i masłem.

5. Podawać najlepiej z warzywami i ryżem.

Smacznego!

3 komentarze:

forum kulinarne pisze...

Bardzo lubię takie słodko słone połączenia

Lovelykate pisze...

Kolejna propozycja kurczakowa, którą musze koniecznie wypróbować :) Świetny przepis!

dawny_basik pisze...

Zapowiada się faktycznie bardzo smacznie, mimo ostatniej niechęci do kurczaka spróbuję tego połączenia bo to bardzo moje smaki.