środa, 23 listopada 2011

Biscotti bananowe

Takie tam sucharki bananowe. :) Nadmiar tego żółtego owocu zmusił mnie do ruszenia głową. A że dawno biscotti nie było, to nie zaszkodzi zrobić. Biscotti mają to do siebie, że mogą sobie leżeć tygodniami w pudełku czy słoiku i nic im nie będzie. Ba! Nawet jeśli poleżą dłużej to o wiele lepiej smakują! Odwrotnie jest jednak niestety z bananami. :)


Około 30 sucharków

Składniki:

450 g mąki pszennej
100 g cukru
2-3 duże banany, roztarte na pure
1 duże jajko
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
szczypta soli
ok. 100 g grubo posiekanych migdałów i orzechów pekanowych

Przygotowanie:

1. Ubić mikserem jajko z cukrem, aż masa bedzie puszysta, dodać ekstrakt z wanilii i banany. Wymieszać.

2. Suche składniki przesiać do osobnej miski i dodać do masy jajecznej, dobrze wymieszać.

3. Dodać migdaly i orzechy i połaczyć z masą.

4. Nastawić piekarnik na 200 stopni. Dużą formę wyłożyć papierem do pieczenia i wysmarować papier masłem.

5. Łyżką nałożyć na blachę ciasto tworząc dwa wałki ok. 6cm szerokie.

6. Piec około 20 minut aż ciasto zacznie sie rumienić.

7. Wyjąć i przestudzić chwilkę.

8. Używajac ząbkowatego noża pokroić ciasto na kromeczki, następnie ułożyc je na blasze i piec jeszcze przez około 5-10 minut po obu stronach.

Smacznego!

6 komentarzy:

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

O proszę! To coś nowego - nie jadłam jeszcze bananowych! Częstuję się i pozdrawiam:)

Hulia pisze...

Nie nadążam :) Ledwo zrobiłam curry z kurczakiem i warzywami, a tu już tyle kolejnych ciekawych propozycji.

fotoala pisze...

Zapraszam na biscotti!

Mam nadzieje, ze curry smakowalo? :)

Anonimowy pisze...

harika!cok leziz. tam agzima layik.

Maggie pisze...

Bardzo lubie biscotti, do kawy nie maja sobie rownych, a wersji z bananami jeszcze nie probowalam, ale juz wiem, ze bede musiala :)

Hulia pisze...

Pewnie, że smakowało, a z jaką zazdrością dziś w pracy wszyscy spoglądali na mój lunchbox :)