sobota, 14 maja 2011

Wiosenne spaghetti cytrynowe ze szparagami

I znowu szparagi. Ale skośnych oczu od nich nie będzie... nawiązując do żartu o ryżu: "I znowu ryż...". Szybki przepis na szybki lunch, obiad lub kolację. W sam raz dla kobiety/mężczyzny pracującej/ego :)  Naprawdę szybki, wystarczy ugotować, wymieszać i zjeść.
A przepis mam z automatu ze szwedzkiego sklepu. Świeżo wydrukowany :)
Zrobiłam przed chwilą i bardzo polecam. Świetne danie, bardzo sycące, a jednocześnie nie za ciężkie.
Ważne jest, aby mieć makaronn dobrej jakości, bo ja kupiłam taki co się bardzo posklejał w czasie gotowania i nie za bardzo to ładnie wyglądało.


Porcja dla 3 - 4 osób:

Składniki:

ok. 350 g makaronu spaghetti, najlepiej cappellini (dobrej jakości!)
ok. 250 g zielonych szparagów
4 łyżki oliwy z oliwek
skórka otarta z dwóch cytryn
ok. 2/3 szklanki ładnie posiekanej, świeżej natki pietruszki
ok. 4 łyżek startego parmezanu na tarce o małych oczkach
sól
świeżo mielony czarny pieprz

Przygotowanie:

Ugotować makaron.
Szparagi ugotować z osolonej i posłodzonej wodzie. Gotować około 5-7 minut. Pokroić szparagi na krótsze części.

Wyłożyć na talerz ugotowany makaron. Posypać natką pietruszki, skórką z cytryny, doprawić solą i pieprzem do smaku. Następnie wyłożyć szparagi. Na końcu posypać startym parmezanem.


Smacznego!

2 komentarze:

mopswkuchni pisze...

Rzeczywiście szybkie, proste i smaczne danie. Fajne mają przepisy w tych automatach... :) Pozdrawiam http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/

Maggie pisze...

Jak dla mnie wyglada bombowo - i bardzo, bardzo smakowicie!