czwartek, 26 kwietnia 2012

Ciasto z rabarbarem

... i truskawkami lub też bez truskawek. Wedle gustu. Najważnieszy jest tutaj jednak rabarbar, który nareszcie pojawił się w sklepach. Ciasto jest puszyste z cytrynowym posmakiem.
Szybki, wiosenny przysmak do kawy.



Składniki:
150 g masła w temperaturze pokojowej
0,75 szklanki cukru
3 duże jajka
2 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
sok z jednej cytryny i skórka z niej otarta
0,5 szklanki mleka
 
 
2 grube łodygi rabarbaru
kilka truskawek, mogą być mrożone
1 łyżeczka cynamonu
0,5 szklanki cukru
Przygotownie:

1. Rozgrzać piekarnik do 190 stopni.

2. Masło, cukier i otartą skórkę z cytryny utrzeć na jednolitą masę. Dodawać po jednym jajku cały czas ubijając.
3. Mąkę z proszkiem do pieczenia przesiać i dodać do masy. Dodać szczyptę soli.
4. Dodać sok z cytryny, wymieszać dokładnie. Na końcu dodać mleko i wymieszać.
5. Rabarbar pokroić na mniejsze kawałki, wymieszać z łyżeczką cynamonu i cukrem.
6. Formę do pieczenia 22 x 22 cm wysmarować masłem i posypać mąką.
7. Przełożyć ciasto do formy. Na wierzch wyłożyć rabarbar z cukrem i cynamonem. Dodać na wierzch kilka truskawek .
8. Piec około 45 minut, aż ciasto będzie odchodzić od formy.
9. Ostudzić ciasto w formie. Posypać lekko ostudzone ciasto cukrem pudrem.

Smacznego! :)

6 komentarzy:

mojetworyprzetwory pisze...

Faktycznie wiosenne! Pysznie wygląda! Wspaniały przepis!

gin pisze...

Jak mi się chce rabarbaru! A tu jeszcze nie widziałam, niestety... Twoje ciasto sprawiło, że choć dopiero co zjadłam kolację, pociekła mi ślinka ;)

monami pisze...

mnie się jeszcze nie udało dorwać :(

Dusia pisze...

ja też jeszcze nie dorwałam :( pyszne ciasto

Emilia pisze...

Uwielbiam rabarbar niestety tu w Turcji go nie ma :(

Anonimowy pisze...

harika, cok guzel. bir parcasini bugun cafe de sattik bile.