niedziela, 10 kwietnia 2011

Kurczak, cebula, sok z cytryny i kminek (Tavuk tandir)

Szukałam jakiegoś przepisu na przyrządzenie kurczaka, bo pieczenie znudziło mi się chwilowo. Postanowiłam poszukać czegoś na tureckich stronach i oto jest, znaleziono! Prostota wykonania, ale niestety wymagający czasu przepis. Jednak warto dla tego smaku i tego delikatnego po przygotowaniu mięsa, poświęcić te ponad 2 godziny. Zwiększyłam ilość soku z cytryny i zmniejszyłam ilość kminku, bo kminek nie należy do grona moich ulubionych.


Składniki:

1 kg kurczaka podzielonego na mniejsze części
1 cebula, obrana ze skóry
ok. 2 łyżek soku z cytryny
sól
pieprz
szczypta kminku
masło ghee lub olej słonecznikowy do smażenia
gorąca woda

Przygotowanie:

Posolić i popieprzyć części kurczaka. Smażyć kurczaka z obu stron około 3 - 5 minut w dużej i głębokiej patelni. Zalać gorącą wodą, tak aby całkowicie części kurczaka zostały przykryte. Przekroić cebulę na pół i dodać do zawartości patelni. Dodać również sok z cytryny i kminek. Gotować na małym ogniu pod przykryciem, jednak pozostawić patelnię lekko odkrytą. Gotować do czasu aż woda się wygotuje całkowicie, to zajmie około 1,5 - 2 godzin. Wyjąć cebulę, gdy jeszcze będzie trochę wody na dnie, aby jej nie przypalić.

Podawać z ryżem lub pilafem. Można posypać oregano na wierzchu.

Smacznego! :)

Brak komentarzy: