sobota, 6 sierpnia 2011

Placki z cukinią i serem "feta" (Kabak Mücveri)

Nadal kuchnia turecka i przepis z nowej zdobyczy "amazońskiej" :) , a mianowicie przepis z książki "The Sultan's Kitchen. A Turkish Cookbook", Özcana Ozana. Taka niby odmiana od placków ziemniaczanych, a traktowana jako przystawka w kuchni tureckiej (przepis można znaleźć w dziale "meze"). Kiedyś nie przepadałam za plackami ziemniaczanymi, ale gdy już musiałam zjeść to tylko z kwaśną śmietaną i cukrem. Tak się nauczyłam i nie było przebacz, niestety nie smakują mi placki na "wytrawnie". Próbowałam już placki ziemniaczane z ketchupem, z sosem czosnkowym, tak same bez niczego też nie przejdą w moim własnym menu. Może to też trochę z powodu, że za ziemniakami nigdy nie przepadałam.
Jednak te placki z cukinii i sera fety są ciekawe smakowo, szczególnie gdy sos jogurtowy przesiąknięty jest czosnkiem.  Mniam na szybki obiad! :)

Składniki:

ok. 4 szklanek startej cukini na tarce o dużych oczkach
garść szczypiorku, pokrojonego drobno, najlepiej tylko białe cześci
2 łyżki ładnie posiekanego koperku
2 łyżki ładnie posiekanej natki pietruszki
3 jajka
1 łyżka papryki słodkiej
sól i świeżo zmielony czarny pieprz
ok. 1 szklanki  (cup) białego sera typu "feta"
1 szklanka (cup) mąki pszennej
olej słonecznikowy do smażenia
sos jogurtowy (np. z tego przepisu :))

Przygotowanie:

Umieścić cukinię w durszlaku i posolić. Odstawić na 15 minut. Odcisnąć cukinię, aby puściła jak najwięcej soku. Wymieszać z resztą składników. Rozgrzać olej na patelni i smażyć z obu stron ok. 5 minut, na złoto-brązowo.
Podawać w temperaturze pokojowej z sosem jogurtowym.

Smacznego!

5 komentarzy:

Hania-Kasia pisze...

Fajna wersja placków cukiniowych. Jadłam podobne placki z kuchni tureckiej z cukinii z dodatkiem marchewki. Ciekawa jestem smaku wersji z fetą.

Maggie pisze...

Pysznie wygladaja, a ksiazka bardzo mnie zaintrygowala, bede musiala poszukac.

margot pisze...

mi też bardzo się widza takie placki :)))

kornik pisze...

feta w takich placuszkach sprawdza się świetnie!
Twoje wyglądają bardzo smakowicie:)

Karmel-itka pisze...

bardzo lubię takie placuszki ;]
są lekkie i smakowite.