poniedziałek, 31 października 2011

Bezy duchy... najlepsze na świecie :)

W końcu i nareszcie znalazłam przepis, dzięki któremu bezy wyglądają i smakują jak bezy. Coś wspaniałego! A to wszystko dzięki forumowej koleżance Wiśle, która pokazała swoje bezy duchy na Facebook\u. Po nitce do kłębka i kilku pytaniach jak się robi takie piękne bezy, dowiedziałam się, że według przepisu Dana Leparda, którego bezy są podobno jest najlepsze na świecie. I rzeczywiście są! :)
No więc poczyniłam dzisiaj bezy po raz kolejny. Tym razem efekt mnie zaskoczył, bardzo pozytywnie. To jest absolutnie ten przepis na bezy,



Składniki: 

115 g białek
225 g cukru pudru

Przygotowanie: 

1. Przygotować dwa garnki. Jeden większy, taki, aby do niego można było włożyć ten mniejszy garnek/rondel.

2. W większym garnku zagotować wodę. Wody nalać tak do około 2/3 garnka, aby się nie wylewała, gdy włożymy do niego ten mniejszy garnek.

3. Do mniejszego garnka/rondla przełożyć białka i cukier. Podgrzać białka z cukrem, mieszając najlepiej ubijaczką. Podgrzać tak, aby można było włożyć palec bez poparzenia. Tak pomiędzy temperaturą letnią, a temperaturą ciała.

4. Wyjąć mniejszy rondel z większego i ubijać białka co najmniej 10 minut bez przerwy.

5. Konsystencja po ubijaniu powinna być gęsta i dość kleista.

6. Nastawić piekarnik na 150 stopni.

6. Dużą blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Nakładać bezy łyżką lub szprycą w dowolnych kształtach.

7. Włożyć blachę do piekarnika i od razu zmniejszyć temperaturę do 110 stopni. Gdy się zrobić skorupka, to temperaturę od razu zmniejszyć do 60 - 50 stopni i suszyć bezy przez około 2-3 godziny. (Zależy czy chcemy mieć bezy ciągnące się w środku czy całkowicie suche).



Smacznego!

3 komentarze:

Dominika & Wika pisze...

Świetne, na pewno takie zrobię : ) Mogłabyś mi tylko napisać ile tych białek użyłaś? I ile powinnam zrobić żeby mieć 40 duszków?

fotoala pisze...

Bialek bylo dokladnie 115 g, bo ja uzywam mrozonych bialek, wiec nie potrafie powiedziec ile sztuk. Jednak jesli cale jajko wazy srednio okolo 60 gram, to musi to byc mniej wiecej 4 bialka. Ale to mniej wiecej.
Z tej porcji wyszlo 30 malych bezow duchow.
Pozdrawiam!

wisla pisze...

W poszukiwaniu genezy przepisu na bezy Dana Leparda trafiłam tutaj i dowiedziałam sie, że to ja powinnam najlepiej wiedzieć:))) Przepis pochodzi z cincin, a na forum mniammniam podała go hazo. Alicjo, serdecznie pozdrawiam.